Menu

Kwaliteitssystemen

Deel dit artikel:

*KWALITEITSSYSTEMEN = waarborgen dat de organisatiestructuren en –processen van de zijde van de leverancier zodanig zijn opgezet dat de gevraagde kwaliteit aan de klant zal worden geleverd. = Normen

*ISO-9000 normen:

  • International Standards of Operations
  • Pasklare recepten voor realiseren kwaliteit
  • ISO = verhoogde kwaliteitsbetrouwbaarheid
  • IKZ = verbetering kwaliteitsniveau

*Opbouwen van kwaliteitssysteem:

  • KWALITEITSHANDBOEK = geeft vanuit beleidsstandpunt weer hoe kwaliteit zal worden verhoogd
  • PROCEDURES = geven concreet weer wat zal gebeuren om eisen van norm in te vullen
  • WERKINSTRUCTIES = geven weer hoe bepaalde handelingen dienen te gebeuren & hoe bepaalde operaties dienen te worden uitgevoerd
  • PLANNEN = klantenspecifieke procedures & werkinstructies die lichte afwijkingen vertonen ten opzichte van de algemene procedures of werkinstructies
  • REGISTRATIES = bewijzen dat werd uitgevoerd wat werd voorgeschreven

*Certificatie:

  • Verificatie goede werking van kwaliteitssysteem
  • Door onafhankelijk auditbureau
  • Kwaliteitscertificaat (3 jaar)
  • Tussentijdse audit (6 maand)

Relevante artikels

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen