Menu

Seizoensgolven

Deel dit artikel:

Januari-effect

? goede beursmaand (gemiddeld)

? redenen

? 1) in januari komt er nieuw geld beschikbaar om te beleggen

(eindejaarspremie, rente op spaarboekje,…). Dit geld kan belegd worden,

dus meer vraag naar aandelen, dus prijs stijgt

? 2) in januari is er meestal collectief optimisme ? meer aandelen kopen

? januari effect stopt niet in januari, maar gaat meestal nog even door (= lente

effect)

Lente-effect

? verlengde van januari-effect

? collectief optimisme

Oktober-effect

? negatief

? beurzen presteren in oktober meestal slecht

? 5 ervan komen uit oktober

? collectief pessimisme in oktober

? men weet dat het een slechte maand is, dus daarmee gaan ze verkopen

? aanbod stijgt en prijzen dalen

Relevante artikels

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen