Menu

Gevolgen

Deel dit artikel:
  • Klanten worden ontrouw
  • Verschuiving van de aandacht van transactie naar relatie relatie is nu het belangrijkste
    • Relaties uitbouwen is alleen maar mogelijk als er respons en een goede reputatie zijn.
  • DM als strategisch instrument
  • CRM= customer relationship management (vb.: vroeger kreeg je als kind bij de slager een plakje vlees. Ze kenden jou en je familie en ze konden daar op inspelen. Dit bouwt een relatie op.)
    • Stap 1= informatie proberen samen te brengen.
      • Poging tot automatisering van processen
      • Gegevens onttrekken aan de processen
      • Integratie van databronnen
    • Stap 2= alle processen die eigen zijn aan de onderneming ook in CRM stoppen. Zo wordt het 1 systeem waarin alle voor de hand liggende processen weergegeven worden.
      • Communicatieve luik: reacties, klachten, hoe het bedrijf of de klant reageert  alle gesprekken automatiseren + opslaan

Relevante artikels

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen