Menu

Major risks of the three pillar model

Deel dit artikel:

In general:

  • Complicated structure: a 3D-matrix
  • Low cost expectations might turn out to lead to high cost realities
  • Too much HR - internally focused
  • Different roles require different skills, meaning different people

At the level of the Corporate HR Competence Centre:

  • High in the sky: lack of alignment of local practices and global policies
  • Too much HQ driven
  • Enemy n° 1 for all decentralised HR offices
  • Risk of drying out in the end

At the level of the HR Business Partner:

  • Local optimisation: ‘wat we zelf niet uitgevonden hebben kan niet goed zijn.’
  • Lack of “cross border” thinking
  • The NIH-syndrome: there is always a good reason to be different
  • HR takes over the ‘people management role’ of the line people

At the level of the Shared Services Centre:

  • Time consuming in the beginning, might take the energy (money) away from the relational contacts
  • High potential cost of coordination / integration
  • Requires a lot of discipline from the user
  • Underestimation of the technical difficulties
  • Difficult to have feeling with local knowledge that is needed
  • Lack of effective accountability within the HR department

Relevante artikels

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen