Definitie: Een unieke combinatie / integratie van kennis, vaardigheden, structuren, technologieën en processen waarmee een bedrijf een concurrentieel voordeel kan opbouwen en behouden.
Voorwaarden:
afgeleid van de doelstellingen van het bedrijf
dient potentiële toegang te verlenen tot brede variëteit van markten
belangrijke bijdrage betekenen voor het eindproduct of voor de klantvoordelen
moeilijk imiteerbaar voor de concurrentie (sterker naarmate het een product is dat een combinatie is van menselijke expertise en productievaardigheden)
Flooding: Idereen in het bedrijf kan alles volgen wat hij wil, er is een overvloed aan opleidingen. Nadeel: Het budget voor opleidingen levert weinig op voor het bedrijf
Vision: er zit een visie achter het opleidingsbeleid: welke kunnen wel en welke niet? (goed!!)
De-sensitization: Niemand volgt opleidingen.
Values: vb startende medewerker krijgt opleiding over normen/waarden van het bedrijf => belangrijk bij socialisering => introductieprogramma.
Experiences: ervaringsuitwisseling is zeer belangrijk in opleidingen: als iemand het bedrijf verlaat zorgen dat iemand hem kan vervangen (dezelfde kennis bezit).
Weaknesses: De WN bewust maken van zijn eigen zwaktes en sterktes, vb 360° feedback.
Discomfort, stress, denial: Men moet mensen op hun gemak stellen ivm opleidingen.
Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website. Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingenvoor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.