Hoe belangrijk is discipline en straf ?
- Gepubliceerd in Gezondheid
- Lees 1377 keer
Ouders voelen zich vaak ze besteden een groot deel van elke dag het disciplineren van hun jonge kinderen : "Doe het speelgoed op die manier - je misschien iemand kwetsen niet gebruiken, " " Niet slaan ", " Laat de hond alleen ", " Je moet komen nu , " " Dat is te luid , "of" Je moet beter luisteren . " grenzen stellen voor jonge kinderen kan moeilijk , frustrerend , complex en tijdrovend zijn , maar het is van essentieel belang . Ouders moeten hun kind aanvaardbaar gedrag te leren terwijl het controleren of wijzigen van onacceptabel gedrag totdat ze oud genoeg zijn om een aantal zelf - controle ( door de leeftijd van drie ) uit te oefenen en te begrijpen waarom regels belangrijk ( door de leeftijd van zeven ) . Om deze taak effectief omgaan , ouders hebben behoefte aan informatie over de egocentrische ontwikkeling van hun kind , plus realistische verwachtingen , empathie , geduld , liefde en respect voor hun kind . Disciplineren van jonge kinderen is een uiterst belangrijk onderdeel van het ouderschap . Ouders die niet voldoende grenzen stellen wel doen hun kind een slechte dienst bewezen . Ze versterken ook onacceptabel gedrag als hun kind snel leert ze kan optreden als ze wil .
Sommige ouders voelen zich overweldigd door het gedrag van hun kind en kunnen niet weten waar te beginnen . Andere ouders gewoon niet nadenken over het belang van het stellen van grenzen of laat het werk aan vrienden, familie , en meestal , leraren . Een reden ouders niet aan hun kind discipline is , omdat ze bang haar woede , en ze niet willen dat hun kind teleurstellen . In plaats van het gezicht afwijzing of boosheid , ze negeren onaanvaardbaar gedrag , geven , of rationaliseren , "Kids zal zijn kinderen. 'Maar het stellen van grenzen is een van de belangrijkste verantwoordelijkheden van het ouderschap en is niet een taak die moet worden genegeerd of uitgesteld . Veel ouders twijfelen aan hun vermogen : "Ben ik te streng ? Mild ? Verwacht ik te veel ? ' Ouders zijn in verlegenheid gebracht door het wangedrag van hun kind in het openbaar en vragen zich af wat ze verkeerd hebben gedaan of waarom ze lijkt slechter dan anderen . Aangezien het gedrag van een kind is vaak een weerspiegeling van haar ouders , voelen ze zich kwetsbaar en beoordeeld door anderen als hun kind handelt ongepast ; dergelijke gevoelens zijn normaal. Maar ouders moeten zich realiseren dat grenzen zijn erg belangrijk , en wangedrag is een fundamenteel onderdeel van de kindertijd . Een kind leert wat juist door te proberen allerlei gedrag is , " goed / rechts" en "slechte / verkeerde , " totdat ze erachter komt wat wel en niet acceptabel is .
Ouders moeten hun verwachtingen en methoden van het disciplineren van de leeftijd en het vermogen om te begrijpen van hun kind te baseren . Onderscheid maken tussen goed en kwaad is een geleidelijk proces , en jonge kinderen nog niet over de nodige cognitieve vaardigheden om volledig te begrijpen goed en kwaad . In het algemeen worden de meeste kinderen onder de vijf jaar gemotiveerd om hun gedrag te veranderen ", omdat mama zei " of als ze worden bedreigd met een straf , niet omdat ze begrijpen hoe hun negatief gedrag gevolgen anderen of volledig te begrijpen wat goed en fout . De motivatie om niet geraakt komt uit willen tekenfilms kijken , buiten spelen , of dessert - niet van het denken over andermans gevoelens . Het is normaal voor jonge kinderen om te redeneren op deze manier.