Menu

Beroepen in de reclame

Deel dit artikel:
  • Copywriter bedenkt en schrijft reclameboodschap in kader van de gegeven campagne
    • Werkt mee aan materiële voorbereiding van geschreven en audiovisuele boodschap
  • Art director zoekt visuele ideeën voor een campagne obv het gekozen medium
    • Werkt mee aan voorbereiding en uitvoering van documenten
  • Creative director  superviseert het werk van de art director en copywriter
  • Account director staat aan het hoofd van een team junior of senior account executives
    • Teams die meewerken aan de verwezenlijking van een reclamecampagne superviseren
  • Account executive staat permanent in contact met de klant en treedt op als tussenpersoon tussen klant en bureau
    • Hij bepaalt de communicatiestrategie dmv een lastenboek
  • Strategic planner  waken over economische en marketingevoluties op de markt + voeren van gedetailleerde strategische analyses
  • Mediaplanner in reclamebureau  bepaalt de beste mediastrategieën om de campagne zo goed mogelijk te laten presteren door een gedetailleerde analyse te doen van de verschillende media
  • Research director  betrouwbare informatie en gegevens verzamelen die een aanbeveling helpen opbouwen en staven
  • Radio-tv producer  concrete uitwerking en technische uitvoering van de reclamecampagnes
  • Art buyer  de meest geschikte persoon vinden om het reclame-idee concreet vorm te geven
  • Traffic  verantwoordelijk voor interne coördinatie tussen commerciële dienst, creatie en productie

Relevante artikels

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen