Menu

De weg van een reclamecampagne

Deel dit artikel:

Briefing

  • Vergadering met klant adverteerder
  • Een heleboel informatie verkrijgen (over producenten, concurrenten, consumenten, distributie,..)

Strategische planning

  • Onderzoek
    • Beschikbare gegevens = desk research
    • Op het terrein = field research
  • Ontwikkeling van een communicatiestrategie
  • Copy platform  basisboodschap communiceren naar de doelgroep

Uitwerking = zoeken in functie van de strategie naar creatieve ideeën en hoe deze in te zetten

  • Creatieve briefing  creatief concept, lay-out en copy
  • Media briefing  mediastrategie
  • Budgettering

Beslissingsproces = tijd om ideeën te gaan voorstellen

  • Interne revisie van het project
  • Voorstelling aan de klant
  • Debriefing van de klant
  • Interne debriefing

Implementatie = tijd om ideeën uit te voeren en alles te plannen

  • Creatieve ontwikkeling  afwerken lay-out, copy, = definitief project
  • Mediaplanning  afronden mediaplan
  • Planning productie
    • Uitstippelen van retro-planning
    • Vanaf de verschijningsdatum

Productie = laatste puntjes op de i

  • Definitieve documenten
  • Radio, tv, print, outdoor, internet en POS
  • Aankoop mediaruimte

Relevante artikels

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen