Menu

Deel 6: Promoties

Deel dit artikel:
  • Promotie= tijdelijk extra verkopen door een tijdelijke verbetering van de prijs – waarde verhouding
    • Kan op 2 manieren tot stand komen
      • Door prijsverlaging
      • Door waardevermeerdering
    • Altijd een tijdelijk karakter
    • Doel = tijdelijk extra verkoop
    • Zonder promotie  prijs > waarde: afnemer koopt niet, balans slaat door naar niet kopen
    • Prijspromotie  prijs < waarde: afnemer koopt wel, balans slaat door naar niet kopen
    • Waardepromotie  prijs < waarde: afnemer koopt wel
  • Commotie = pseudo-promotie  het is niet gericht op tijdelijk extra verkopen, maar op tijdelijk extra communicatiekracht, op meer aandacht
  • Elk product bestaat uit
    • Promotionele waarde  tijdelijk toevoegen
    • Expressieve waarde  verbeteren
    • Instrumentele waarde  verbeteren

Relevante artikels

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen