Menu

Functies van het merk

Deel dit artikel:
  • Verwisselbaarheid van merktekens
    • Beeldmerken kunnen verkeerd worden gedecodeerd en dan zijn ze waardeloos
  • Producten en merken als symbolen
    • Mensen gebruiken producten om er iets mee uit te drukken
  • De reikwijdte van symbolen
    • Individueel  mensen kopen producten omdat ze voor zichzelf weten wat het betekent of omdat ze zichzelf willen verwennen
    • Collectief
      • Sociaal bedoeld  bedoeld om ermee te communiceren in kleine cirkel waarbinnen de mens dagelijks vertoeft
      • Voor een veel grotere groep  kleding heeft een symbolische betekenis buiten de deur
      • Binnen een cultuurgebied  neiging om te conformeren aan de eisen die hun cultuur aan hen stelt
  • Merk verhoogt expressieve betekenis nog duidelijker uitdrukken wat men wil en dat op een gedifferentieerde manier
    • Merken zijn communicatiemiddelen  middelen om andere mensen iets te zeggen

Relevante artikels

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen