Menu

Klantwaarde, klanttevredenheid en kwaliteit.

Deel dit artikel:

Bedrijven gebruiken schaarse middelen om hun producten te produceren

 Klanten waarderen de goederen door ze te kopen.

Groot assortiment producten

 Hoe kiezen ?

 baseren zich op waardeperceptie

Klantwaarde = customer value

= het nut dat een klant ontleent aan het kopen, gebruiken en bezitten van dat product.

Totale prijs = productiekost + marketingkost + overige verkrijgingkosten.

Wanneer is nu een ruiltransactie voor beide partijen – aanbieder en vrager – interessant?

Als de aanbieder een voldoende winstmarge realiseert en als er voor de klant een aanzienlijke klantwaarde overblijft.

Klanttevredenheid

- afhankelijk van de verwachtingen van de klant vooraf van het product had.

- prestaties van het product ≠ de verwachtingen van de klant

 ontevreden. (ook andersom)

Tevreden klanten

- doen herhalingsaankopen

- vertellen erover : mond aan mond reclame

Relevante artikels

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen