Menu

Koopsituaties

Deel dit artikel:

In de theorie worden er drie situaties van aankoopgedrag onderscheiden.

Routinematig aankoopgedrag: komt voor in een situatie waarin een consument een product koopt dat hij/zij al kent.

 op basis van eerdere ervaringen en bekendheid

Beperkt probleemoplossend gedrag komt voor als de consument al enige ervaring met het product heeft. Vb met het merk philips

 Informatiezoekgedrag gebeurt in het eigen geheugen.

Uitgebreid probleemoplossend gedrag komt voor als een consument een voor hem/haar geheel nieuw product gaat aanschaffen.

 Tijd besteed worden aan info zoeken en afwegen van alternatieven.

 Allerlei kenmerken van het aan te schaffen product worden veelal op een rij gezet.

Relevante artikels

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen