Menu

Marketingcommunicatiemix

Deel dit artikel:

Thematische communicatie: massamedia inschakelen

  • Nadelen: is heel breed, weinig specifiek, duur, niet zo doelgroepgericht en dus ook minder geschikt
  • Altijd voor dezelfde producten reclame

Promoties: zijn sterk

  • Nadelen
    • Concurrent kan binnen de kortste keer knal hetzelfde doen  ze kunnen het concurrentievoordeel meteen kopiëren
    • Is niet zo goedkoop
    • Promotionele spiraal: het is moeilijk om terug te keren naar de oorspronkelijke prijszetting
  • Klanten verwachten dat de producten verkocht worden onder een promotioneel bedrag en het is heel moeilijk dit te veranderen. Klanten zoeken op het internet welke de goedkoopste is. Dit zorgt voor druk op de retailer en ook de prijs komt onder een enorme druk te staan.
  • Persoonlijke verkoop
  • Op zoek gaan naar alternatieven

Relevante artikels

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen