Logo
Print deze pagina

Relatie tussen imago en identiteit

Deel dit artikel:

Idealiter : sterke overlapping tussen identiteit , gewenste identiteit en imago

Uitleg afbeelding : Imago en corporate identiteit komen zelden geheel met elkaar overeen. De identiteit van de organisatie is vaak aan veranderingen onderhevig en de image blijft dan vaak achter .

horizontale pijl

- Communicatie kan ingezet worden om het image dichter bij de identiteit te brengen.

- De publieksgroep heeft dan een juist beeld waarvoor de organisatie staat.

- Vb. een imagocampagne

Verticale pijl

- Communicatie wordt hierbij benut om identiteit dichter bij de gewenste identiteit te brengen.

- Het gaat hier om interne communicatie ter ondersteuning van veranderingsprocessen in de organisatie.

 wanneer de image slechter is dan de identiteit van de organisatie komt deze slechter in de markt te liggen

 is het image beter dan de identiteit , dan loopt de organisatie het gevaar door de mand te vallen omdat ze te hoge verwachtingen stellen

 voor het opbouwen van een vertrouwensbasis bij de publieksgroepen is dus meer nodig dan eenzijdige image building . het management zal zijn identiteit dus blijven moeten ontwikkelen. Opdat ze sterk naar voren kan worden gebracht bij de publieksgroepen.

Copyright © 2019. All rights reserved.