Menu

Verschillende vormen van marketing

Deel dit artikel:

Afhankelijk van de doelgroep

Twee vragen relevant,

  • Bestaat de doelgroep bestaat uit consumenten of organisaties en
  • Bevind de doelgroep zich in het eigen land of in het buitenland of in allebei

1ste vraag:

Consumentenmarketing = als de afnemers op wie het bedrijf zich richt particulieren zijn.

Businessmarketing: als de afnemers bestaan uit organisaties (bedrijven, instellingen, …) In

2de vraag:

Internationale marketing =als de afnemers in het buitenland zijn gevestigd.

Actief worden in het buitenland is leren om in een andere omgeving te opereren, en inzicht in de culturele verschillen hebben.

Afhankelijk van het product

Product = de fysieke goederen, diensten, ideeën en zelfs ook personen.

 zijn tastbaar, zoals wijn, fietsen, huizen en machines.

Diensten = zijn immateriële producten

Het belangrijkste onderscheid:

  • Dienstenmarketing:

- als de aangeboden producten diensten zijn

- niet tastbaar

- niet op voorraad

  • Goederen:

- bepaald de tevredenheid van klanten

Afhankelijk van winstoogmerk

Non-profit organisaties = organisaties zonder winstoogmerken

Commerciële organisaties = organisaties met winstoogmerk

Relevante artikels

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen