Volgens het initiatief
- Gepubliceerd in Marketing
- Reageer als eerste!
Actieve voorlichting: Voorlichtingsinstantie zet de voorlichtingscampagne spontaan in gang.
Passieve voorlichting: Aan de voorlichtingscampagne gaat een vraag vooraf.
Actieve voorlichting: Voorlichtingsinstantie zet de voorlichtingscampagne spontaan in gang.
Passieve voorlichting: Aan de voorlichtingscampagne gaat een vraag vooraf.
Het is een vorm van massacommunicatie met de intentie tot beïnvloeding, de intentie om het gedrag, de houding, de mening v mensen te veranderen. Hoofdzakelijk steunend op kennisvermeerdering en het belang vd voorgelichte staat centraal.
Bouwen aan een relatie: investeer in een goede medialijst, gun elke journalist een nieuwtje, wees behulpzaam: dat creëert opportuniteiten.
Bepaling vh probleem: meest cruciale aspect
Centraliseer of controleer informatiestroom: nagaan naar waar je informatie gaat
Isoleer het crisisteam vh dagelijks bestuur: Creëer een nieuw team die de crisis moet aanpakken en behoud het dagelijks bestuur voor de normale activiteiten vd organisatie.
Stel een worst case – planningpositie vast: ook rekening houden met het slechtste geval.
Wees niet van 1 persoon afhankelijk: verspreid de taken
Weersta altijd het vechtersinstinct: Ga niet in vechtlust met media, andere bedrijven,…
Begrijp waarom de media er is: media is een handig instrument, bespeel dit
Communiceer persoonlijk: Vb. er is meer invloed wanneer de CEO aanwezig is.
Beheers het probleem: Beperk het probleem tot een zo klein mogelijk geografisch gebied.
Besef de waarde v kortetermijnopoffering: denk 2x na wanneer je een beslissing neemt.