direct order marketing
- Gepubliceerd in Marketing
- Reageer als eerste!
-postorderbedrijven : direct marketeers avant la lettre vb: 3suisses
-zoeken rechtstreeks contact met de klant
-verkoop gebeurt via mailing, catalogi, brieven, telefoon, reclamespots
-1stapsstrategie : bij het eerste contact aankoop uit te lokken
of
meerstapsstrategie: op zoek naar geïnteresseerden
-het aantal antwoordcoupons : up front response
-het aantal kopers: back end response
-op basis van deze 2 kan men zien hoe effectief de reclame geweest is
-soms nog opvolging via telefoon
reminders: zijn erg belangrijk ze doen de klant teruggrijpen naar de catalogus, door een bepaalde promotie
-voordelen voor de klant:
-thuis winkelen, lange garantie, juridisch beschermd
-vergelijking, vaste prijzen, thuis geleverd, bedenktijd, terugzendmogelijkheid
-nadelen voor de klant:
-ziet de artikelen niet, levertijd onbekend, anoniem
Þdatabase is van onschatbare waarde!!