De cognitieve ontwikkelingstheorie van Piaget
- Gepubliceerd in Psychologie
- Lees 853 keer
Zijn eerste stadium is de sensori-motorische stadium (0 – 2 jaar)
d.w.z. dat baby’s en peuters “denken” met hun ogen, oren, handen en
andere sensori-motorische middelen. Activiteiten in het hoofd, d.i.”echt”
denken, kunnen nog niet worden uitgevoerd.
Aan het einde van de kleutertijd kunnen kinderen praktische en alledaagse problemen oplossen en kunnen ze hun ervaringen uitdrukken in taal, gebaren en spel.
Zijn eerste stadium is de sensori-motorische stadium (0 – 2 jaar)
d.w.z. dat baby’s en peuters “denken” met hun ogen, oren, handen en
andere sensori-motorische middelen. Activiteiten in het hoofd, d.i.”echt”
denken, kunnen nog niet worden uitgevoerd.
Aan het einde van de kleutertijd kunnen kinderen praktische en alledaagse problemen oplossen en kunnen ze hun ervaringen uitdrukken in taal, gebaren en spel.