Menu

Item gefilterd op datum: maart 2014

Hoe belangrijk is discipline en straf ?

Ouders voelen zich vaak ze besteden een groot deel van elke dag het disciplineren van hun jonge kinderen : "Doe het speelgoed op die manier - je misschien iemand kwetsen niet gebruiken, " " Niet slaan ", " Laat de hond alleen ", " Je moet komen nu , " " Dat is te luid , "of" Je moet beter luisteren . " grenzen stellen voor jonge kinderen kan moeilijk , frustrerend , complex en tijdrovend zijn , maar het is van essentieel belang . Ouders moeten hun kind aanvaardbaar gedrag te leren terwijl het controleren of wijzigen van onacceptabel gedrag totdat ze oud genoeg zijn om een aantal zelf - controle ( door de leeftijd van drie ) uit te oefenen en te begrijpen waarom regels belangrijk ( door de leeftijd van zeven ) . Om deze taak effectief omgaan , ouders hebben behoefte aan informatie over de egocentrische ontwikkeling van hun kind , plus realistische verwachtingen , empathie , geduld , liefde en respect voor hun kind . Disciplineren van jonge kinderen is een uiterst belangrijk onderdeel van het ouderschap . Ouders die niet voldoende grenzen stellen wel doen hun kind een slechte dienst bewezen . Ze versterken ook onacceptabel gedrag als hun kind snel leert ze kan optreden als ze wil .

Sommige ouders voelen zich overweldigd door het gedrag van hun kind en kunnen niet weten waar te beginnen . Andere ouders gewoon niet nadenken over het belang van het stellen van grenzen of laat het werk aan vrienden, familie , en meestal , leraren . Een reden ouders niet aan hun kind discipline is , omdat ze bang haar woede , en ze niet willen dat hun kind teleurstellen . In plaats van het gezicht afwijzing of boosheid , ze negeren onaanvaardbaar gedrag , geven , of rationaliseren , "Kids zal zijn kinderen. 'Maar het stellen van grenzen is een van de belangrijkste verantwoordelijkheden van het ouderschap en is niet een taak die moet worden genegeerd of uitgesteld . Veel ouders twijfelen aan hun vermogen : "Ben ik te streng ? Mild ? Verwacht ik te veel ? ' Ouders zijn in verlegenheid gebracht door het wangedrag van hun kind in het openbaar en vragen zich af wat ze verkeerd hebben gedaan of waarom ze lijkt slechter dan anderen . Aangezien het gedrag van een kind is vaak een weerspiegeling van haar ouders , voelen ze zich kwetsbaar en beoordeeld door anderen als hun kind handelt ongepast ; dergelijke gevoelens zijn normaal. Maar ouders moeten zich realiseren dat grenzen zijn erg belangrijk , en wangedrag is een fundamenteel onderdeel van de kindertijd . Een kind leert wat juist door te proberen allerlei gedrag is , " goed / rechts" en "slechte / verkeerde , " totdat ze erachter komt wat wel en niet acceptabel is .

Ouders moeten hun verwachtingen en methoden van het disciplineren van de leeftijd en het vermogen om te begrijpen van hun kind te baseren . Onderscheid maken tussen goed en kwaad is een geleidelijk proces , en jonge kinderen nog niet over de nodige cognitieve vaardigheden om volledig te begrijpen goed en kwaad . In het algemeen worden de meeste kinderen onder de vijf jaar gemotiveerd om hun gedrag te veranderen ", omdat mama zei " of als ze worden bedreigd met een straf , niet omdat ze begrijpen hoe hun negatief gedrag gevolgen anderen of volledig te begrijpen wat goed en fout . De motivatie om niet geraakt komt uit willen tekenfilms kijken , buiten spelen , of dessert - niet van het denken over andermans gevoelens . Het is normaal voor jonge kinderen om te redeneren op deze manier.

Lees meer...

Waarom heeft mijn kind anders gedragen wanneer ze van me weg ?

Als ouders horen hoe braaf hun kind met een familielid, leraar , vriend of verzorger , hun reactie is vaak: " Dat is niet hoe ze werkt wanneer ze hoort bij mij. " En omgekeerd , wanneer de ouders te horen dat hun meestal energiek kind leek ingetrokken terwijl de uitgaven tijd weg van huis , vragen ze zich af : "Waarom doet ze anders gedragen wanneer ze van me weg ? "

Het gedrag van een kind verandert , afhankelijk van wie ze is met en waar ze is. Ouders zien als ze halen hun kind van school , kinderopvang , of het huis van een vriend. Zodra ze aankomen , kunnen ze gaan gedragen negatief zeuren , stellen eisen , en vastklampen . Wanneer een ouder vraagt of ze gehandeld op deze manier langs de gebruikelijke antwoord is: " Nee, ze was prima totdat je hier gekomen bent . " Ouders kunnen gedeeltelijk opgelucht om te horen dat hun kind genoten van zichzelf , maar deels ook overstuur en in de war door haar daden . Meestal , het gedrag van uw kind verandert wanneer je aankomt omdat ze meer comfortabel als je rond . Zodra ze je ziet , kan ze gevoelens die ze kan zijn houden om zich te uiten . Misschien is haar dag was frustrerend omdat ze niet kon spelen met een favoriet speeltje of gevoeld druk van haar leraar , of omdat een ander kind vertelde haar , "Je bent mijn vriend niet meer." Of misschien was ze boos op je voor haar vertrek met een verzorger . De dag frustraties komen allemaal uit als je naar haar op te halen .

Het is natuurlijk voor je kind om minder comfortabel voelen uitdrukken van haar behoeften en gevoelens als ze weg van huis . Ook volwassenen zijn meer gereserveerd als op het werk of in het gezelschap van anderen . Daarom is het niet verwonderlijk dat een kind dat de inhoud lijkt de hele dag zal uitleven als ze met haar ouders .

Sommige jonge kinderen zijn alleen comfortabel spelen en het verkennen van wanneer hun ouders zijn rond . Zodra de ouders komen om hun kind op te halen , kan ze beginnen met spelen en te weerstaan naar huis. Een kind in deze positie waarschijnlijk bracht een deel van haar dag kijken naar andere kinderen die zich bezighouden met activiteiten ze geïnteresseerd was in en nu , met haar ouders in zicht , ze is te popelen om te spelen . Daarom hebben sommige kinderen niet echt beginnen om zich te vermaken tot het tijd is om te vertrekken .

Als uw kind lijkt pietluttig na een dag van u af of begint te klagen wanneer het tijd is om naar huis te gaan , moet u de leraar , vriend of verzorger vragen . Vraag naar uw kind interesse en activiteit , en proberen om een getrouw beeld van haar dag.

Als je weet dat haar stemming zal veranderen als ze je ziet , kun je vooruit te plannen . Als ze zeuren , probeer haar af te leiden . "Als we thuis zijn , ga ik het spelen deeg eruit te halen. " Of "Ik ga een hapje met u te hebben. " En als je weet dat ze je wenst af te spelen wanneer je klaar te halen bent haar van school of dagopvang , komen een beetje vroeg of verblijf een beetje langer. Op die manier zal ze tijd om comfortabel te verkennen en laat op een prettige manier te hebben.

Lees meer...

Waarom heeft mijn kind dat ik met hem op verjaardagsfeestjes ?

Wanneer een verjaardagsuitnodiging in de post aankomt , kinderen zijn enthousiast . Zij vragen: 'Kan ik gaan? Wanneer is het? ' En praat gretig over cadeautjes , taart en goodie bags . Maar toen de eerste opwinding voorbij is, kan uw kind vragen u een andere vraag : "Wil je bij me blijven op het feest ? " Voor sommige kinderen , het bijwonen van een feest is moeilijk. Een kind kan alleen willen gaan naar een verjaardagsfeestje als zijn ouders mee te gaan , en hij kan zich vastklampen en vraag hen niet te verlaten zodra hij aangekomen . Dit kan zelfs gebeuren wanneer de jarige is een goede vriend en de verjaardag thuis of plaats is bekend .

Een kind dat verlegen is of rustig in groepen kunnen verkiezen om te observeren bij partijen in plaats van deel te nemen en kunnen alleen comfortabel voelen dit te doen toen zijn ouders zijn met hem. Hij kan ook willen ze rond omdat hij vindt tijdelijk overweldigd door de opwinding , het aantal mensen op het feest , onbekende vaders , of de ongewone verschijning van een vriend het huis versierd voor een verjaardag . Hij kan ook bang dat als er tekens of een clown zijn. Indien de partij is in een onbekende plaats , kan hij nog meer onzeker voelen . Wat de reden voor de terughoudendheid van uw kind naar een feestje bij te wonen zonder jou , het is begrijpelijk voor u om gefrustreerd te voelen . Je kunt je afvragen waarom uw kind moet bij je zijn wanneer andere kinderen van dezelfde leeftijd lijken bereid om op feestjes te blijven door zichzelf . En je zou zorgen te maken over het vermogen van uw kind om te communiceren met andere kinderen of zijn gebrek aan onafhankelijkheid .

Misschien herinner je je eigen jeugdervaringen op feestjes , kunt u het gevoel meer tolerant en accepteren van het gedrag van uw kind . De meesten van ons hebben gemengde herinneringen . We mogen blij met de taart en ijs en games zijn , maar we herinneren ons ook een aantal teleurstellingen en gevoelens van verlegenheid en schaamte .

Als uw kind is angstig over het bijwonen van een feest , kunt u zoeken naar manieren om hem te laten voelen zich meer comfortabel . Bijvoorbeeld zien of een goede vriend of buur wordt verzocht dezelfde partij, zodat ze samen kunnen gaan . Wezen met een vriend kan maken scheiden van je gemakkelijker .

Echter , als hij wil dat je blijft , probeer het niet te zien als een probleem . In plaats daarvan , genieten van het feest , en laat uw kind zie je plezier in plaats van geïrriteerd . Als je blijft, zal uw kind waarschijnlijk genieten van zichzelf , en u en hij kan praten over het plezier dat je zowel op het feest gehad. En als je niet klagen bij andere ouders of breng de situatie om hun aandacht , en juist handelen matter-of -fact verblijf met uw kind , zullen ze ofwel niet in de gaten of uw geduld en betrokkenheid te bewonderen!

Lees meer...

Mijn kind zuigt zijn duim . Moet ik hem stoppen?

Reacties van ouders variëren wanneer hun kind begint zijn duim zuigen . Sommigen zijn ervan overtuigd dat het goed voor hem om zijn eigen behoeften te vervullen op deze manier , terwijl anderen zich net zo sterk dat het niet . Vanwege de verschillende meningen , de ouders zijn soms onzeker over wat te doen.

Baby's beginnen hun duim zuigen om dezelfde redenen die ze gebruiken fopspenen en frequent verpleging of fles drinkwater aan hun zuigen behoeften te bevredigen . De duim is altijd en zo het kind altijd controle , wat niet het geval met de fopspeen , borst of fles. En een baby die zijn duim zuigt kan minder afhankelijk van zijn ouders te kalmeren en verzachten hem sinds zijn, met zijn duim , hij kan soms om zichzelf te troosten .

Er zijn kinderartsen die pleiten duimzuigen en zelfs nieuwe ouders aan te moedigen om hun baby aan de slag op de gewoonte als een natuurlijke en gemakkelijke manier voor hem om zichzelf te bevredigen. Andere artsen zeggen dat een baby die heeft gegeven de borst of fles op de vraag al zal zijn zuigen behoeften voldaan en zal geen behoefte of verlangen zijn duim . Natuurlijk , sommige kinderartsen ( en tandartsen ) zijn tegen duimzuigen , in de overtuiging dat het een onnodige gewoonte dat de tanden van een kind kunnen schaden, vooral als duimzuigen wordt voortgezet na de leeftijd van vier of vijf . Net zoals kinderartsen bieden verschillende meningen , ook ouders , hebben verschillende gevoelens over duimzuigen . Velen zijn niet betrokken , maar voel last van negatieve opmerkingen die ze horen van anderen . Vrienden, familie en zelfs vreemden zal een kind bekritiseren voor thumbsucking en proberen zijn ouders onder druk te zetten om hem te stoppen . Voor veel families is dit het enige probleem verbonden met de gewoonte .

In andere families , is duimzuigen keek met ambivalentie . Ouders maken zich zorgen over het gebit van hun kind , over hoe lang hij zal blijven , over hoe hij uiteindelijk zal opgeven , en over de vraag of ze moeten proberen om hem te laten stoppen. En er zijn ouders die niet willen dat hun kind zijn duim zuigen bij allen en vragen over hoe om hem te stoppen meteen.

Als u deze gewoonte merken tijdens de eerste maanden , proberen om vaker te voeden , die kan voldoen aan zuigen behoeften van je baby . Anders gewoon accepteren duimzuigen als een natuurlijke gewoonte . Proberen om uw kind te dwingen om te stoppen kan negatieve gevolgen hebben en is meestal mislukt omdat een duim , in tegenstelling tot een fopspeen , kan niet worden weggenomen . Als je de duim van uw kind te trekken uit zijn mond , zal hij waarschijnlijk weer zuigen zijn duim zo snel als hij kan .

Sinds zuigen zorgt voor comfort , hoe meer druk je op je kind om te stoppen, het meer gehecht en afhankelijk van zijn duim hij kan worden. Uit angst voor spot en kwetsbaar voelen , kan uw kind meer en meer op zijn duim afhankelijk zijn voor comfort. Wees geduldig en probeer je kind niet te ontmoedigen duimzuigen , op zijn minst door zijn voorschoolse jaren .

Lees meer...

Hoe kan ik mijn kind om samen te werken in de ochtend?

" Schiet op ! " " Ik wil niet te laat komen ! " "Je moet je schoenen op NU zetten ! " Ouders zeggen dat deze dingen over en terwijl ze voor te bereiden ontbijt, lunchpakket , en helpen hun kind maak je klaar voor de dag zorg , school , een playdate , afspraak dokter, of een uitje . In het midden van al deze activiteiten , jonge kinderen slenteren langs , schijnbaar onbewust van de frustratie die ze veroorzaken . Het kan lijken op de ouders dat er niets houdt hun kind van procrastinating - geen logische argumenten , bedreigingen , beloningen of straffen .

De meeste kinderen hebben een constante herinnering . " Poets je tanden . " " Doe je jas aan. " " Stop met spelen . " " Eet je ontbijt . " " Haal je rugzak. " Dit komt omdat ze niet geïnteresseerd zijn in haasten uit . Klaar is iets wat ze moeten doen , maar het is geen prioriteit . Ze zouden veel liever doe mee aan het spelen , tekenen, lezen , met behulp van de computer , of tv kijken . Bovendien , kinderen hebben slechts een losse gevoel van tijd . Tien minuten kan voelen als genoeg tijd om te spelen voltooien en aan te kleden . Het is ouders , geen kinderen , die denken dat tijd en ochtend routines zijn belangrijk.

Hier zijn een aantal strategieën om te proberen als je , zoals zo veel ouders , een kind dat niet meewerkt in de ochtend. Probeer wakker jezelf vijftien tot twintig minuten eerder zodat uw voorbereidingen zal niet zo gehaast zijn. Met een beetje meer tijd in de ochtend , kunt u ontspannen , delen een kopje cacao met je kind , praten tijdens het ontbijt , misschien een korte wandeling . Zelfs vijf minuten ontspannen tijd met elkaar kunnen 's ochtends gladder . U kunt ook wakker uw kind eerder dus tijd om te spelen voordat je klaar heeft hij .

Je zou 's ochtends rustiger als je lunches , lay-out kleding , en uw kind helpen inpakken zijn rugzak in de avond. Wat werkt voor een gezin of kind kan niet werken voor een ander . U kunt vele technieken hebben geprobeerd en nog steeds vind je 's ochtends moeilijk. In dat geval is het veranderen van je houding ten opzichte van uw kind kan helpen bij sommige . In plaats van verwacht dat hij zorg volledig voor zichzelf , accepteren dat je moet hem op weg te helpen . Het zal sneller en rustiger voor u om uw kind te helpen maak je klaar dan te schreeuwen , "We zijn in een haast ! " Identificeren taken die hij het meest last van en ook hulp bieden , doen ze voor hem , of houd kalm hem eraan herinneren , alle kinderen moeten constant herinneringen . Hij zal meer coöperatief zijn als je hem helpen aankleden , praat met hem , terwijl hij zijn tanden borstels , of bij hem zitten aan de ontbijttafel . Niet zeuren uw kind over het eten van het ontbijt als hij niet klaar is of honger . In plaats daarvan , neem gesneden fruit , droge ontbijtgranen , crackers , toast en sap dozen in de auto .

Maak je geen zorgen over de vraag of uw hulp vermogen of de wens om onafhankelijk te worden van uw kind zal hinderen . De drive om zelfstandig te worden is zo sterk binnen kinderen , is er geen houden meer aan , hoe behulpzaam je bent . Er kan zelfs een bonus zijn, uw kind kan leren , door uw voorbeeld , meer geduldig, behulpzaam en vriendelijk te zijn . De u in de ochtend zetten de toon is wat uw kind zal nemen met hem als hij begint zijn dag . Als je boos en gefrustreerd bent , zal het moeilijk voor hem om zijn dag te beginnen op een gelukkige manier . Als u rust en begrip bent , zal hij een gemakkelijke tijd begint zijn dag met goede gevoelens.

Als u uw verwachtingen te veranderen , zul je beseffen dat je kind gewoon is als de meeste jonge kinderen te doen. In plaats van na te denken over uw kind wordt niet meewerkt , helpen hem klaar in een liefdevolle , leuke en rustige manier . Het is belangrijk voor zowel u en uw kind aan de dag te beginnen met een positieve noot .

Lees meer...

Wat moet ik doen als mijn kind onderbreekt mijn telefoontjes , want hij wil ook praten?

Uw kind is gefascineerd door de telefoon niet alleen omdat je het gebruikt , maar ook omdat het een magische kwaliteit . Het is zowel gereedschap en speelgoed , en het laat je kind deelt zijn mening met andere mensen , iets wat kinderen graag doen . Als je een gesprek , zal uw jonge kind onderbreken omdat hij niet gemakkelijk vast te houden aan zijn gedachten . Wees geduldig als hij onderbreekt . Dit gedrag is in deze jonge leeftijd te verwachten . Zeg niet: "Kun je niet zien dat ik ben aan de telefoon ! " Developmentally , jonge kinderen kunnen niet eens hun behoeften en andermans behoeften op hetzelfde moment . Het is veel makkelijker om een volwassene te vragen om vast te houden dan het is om een kind te vragen om te wachten om te worden gehoord . Als je je zorgen dat de neiging om uw kind tijdens deze onderbrekingen zal leiden tot een gebrek aan manieren, zal het niet. Als u reageert op deze momenten met beleefdheid naar je kind , hij zal ( geleidelijk ) leren om anderen te beleefd behandelen. Als hij genegeerd of uitgescholden , zal hij leren om anderen op die manier te behandelen.

Je zou gefrustreerd zijn wanneer uw kind wil praten , vooral als je op een belangrijk telefoontje . Uw kind zou voortdurend zeggen: "Ik wil praten ," die pijnlijk kan zijn. Als uw kind is te storend , moet u mogelijk een belangrijk gesprek te beëindigen , in de hoop de persoon aan de andere kant zal begrip. Hoewel je geleidelijk kunt leren uw vijf -jarige belangrijke gesprekken niet te onderbreken , verklaringen doen weinig goed met jongere , egocentrische kinderen . U kunt proberen afleiden door het aanbieden van speelgoed of eten , maar wees niet verbaasd als de onderbrekingen blijven .

Een manier kunt u geschikt voor de wens van uw kind om de telefoon te beantwoorden is om familie of vrienden te vragen om te bellen op afgesproken tijden , dan kunt u veilig laat uw kind antwoord en praat . Als je met een telefoon gesprek met de ouder van een kind van dezelfde leeftijd als de jouwe , vraag dan of uw kind kan praten voor een paar momenten . Herinner jezelf wanneer je nodig hebt om dat de meeste bellers zijn tolerant en begrijpen belang van een jong kind bij het beantwoorden of te praten aan de telefoon .

Lees meer...

Waarom is mijn kind gefascineerd door de telefoon ?

Kinderen vinden het leuk om te doen wat hun ouders doen , en ouders besteden veel tijd aan de telefoon . Zelfs voordat uw kind is twee , zal hij je imiteren met behulp van een stuk speelgoed telefoon, die uw mobiele telefoon , het indrukken van de knoppen , en het maken van geluiden .

Wanneer uw kind tussen de achttien maanden en twee jaar , zal hij willen over de telefoon te praten en de kans krijgen, hij is waarschijnlijk te luisteren en knikken , zonder een woord te zeggen . Hij is waarschijnlijk ook objecten tot de telefoon vast te houden , zodat de luisteraar kan ze zien , want hij gaat ervan uit dat als hij iets , iedereen kan zien . Een threeyear oude had zijn tante vasthouden terwijl hij zijn hamster . " Zie , " zei hij , die het dier tot aan de ontvanger , " Hij beweegt rond . " Kinderen vinden het leuk om hun ouders te imiteren door als eerste aan de telefoon te beantwoorden . Ouders die willen deze situatie schreeuw vermijden , " Ik ga wel , " maar soms hun kind races om de telefoon ook schreeuwen , "Ik zal het krijgen! " Als een twee-jaar- oude antwoorden de telefoon , zou hij net vasthouden , zeggen niets . Een drie -jarige zou de telefoon oppakken en zeggen: " Wie is dit? " En een vier - of vijf - jarige die een boodschap heeft gegeven door een beller zal waarschijnlijk vergeten.

Op deze jonge leeftijd , gesprekken van kinderen zijn allemaal over zichzelf . Zodra ze heb gezegd wat ze willen zeggen , kunnen ze gewoon ophangen zonder na te denken over de persoon aan de andere kant . Jonge kinderen doen dit omdat bij deze egocentrische leeftijden , kunnen ze alleen maar denken aan hun belangen . "Ik heb nieuwe schoenen . " "Ik ben het eten van ijs . " "Kun je langskomen en met me spelen? " Ze kunnen niet nadenken over wat je doet of vragen met oprechtheid , " Hoe gaat het? " Zij niet begrijpen het geven en nemen van gesprekken en mag niet, tot ze dicht bij zeven !

Lees meer...

Wat is een typische peuterspeelzaal eruit?

Tijdens peuterspeelzaal kan uw kind wilt dat uw voortdurende aandacht en zei: " Kijk eens naar deze ", " Laten we spelen met deze , " of " Let maar op. " Hoewel dit frustrerend kan zijn , niet boos met je kind voor gedraagt deze manier , zelfs als u dit niet in acht nemen van de andere kinderen . Je zou kunnen overwegen weer bij de peuterspeelzaal op een later tijdstip . Het is oke als een peuterspeelzaal niet uit te werken voor u of uw kind .

Veel peuterspeelzalen zijn succesvolle bijeenkomst in de ochtend , meestal voor een uur tot een uur en een half , hoewel sommige ontmoeten elkaar in de late namiddag , normaal een trage tijd voor at-home ouders met jonge kinderen . Andere peuterspeelzalen ontmoeten in het weekend , zodat ouders die voltijds werken kunnen deelnemen .

Uw peuterspeelzaal zal waarschijnlijk samen een keer per week , bijeen in het huis van ieder lid aan de beurt . In sommige groepen , elke ouder komt elke keer, terwijl in andere , ouders aanwezig te draaien, zodat in een groep met vier kinderen , twee ouders ieder een sessie bij te wonen , terwijl twee hebben de tijd vrij . Het succes van deze roterende methode is afhankelijk van de leeftijd en de persoonlijkheid van de kinderen , en hoe goed de families elkaar kennen. Sommige jonge kinderen willen niet gescheiden worden van hun ouders .

Voordat uw peuterspeelzaal begint ontmoeten , samen te komen met de andere ouders betrokken zijn , en regels en normen voor de praktische zaken te ontwikkelen. Welke hapjes worden geserveerd ? Wat gebeurt er als kinderen vechten? Wie moet speelgoed meenemen? Hoe gaat u het probleem van het delen te behandelen?

Uw peuterspeelzaal zal zeer succesvol zijn als uw groep deelt dezelfde interesses en attitudes , in het bijzonder met betrekking tot ouderschap , want conflicten kunnen ontstaan wanneer een groepslid aanvaardt gedrag dat een ander stoort . Zolang de volwassenen compatibel zijn, moet u in staat om te praten over verschillen en werken aan oplossingen voor problemen die zich voordoen .

Lees meer...

Zijn peuterspeelzalen een goede zaak?

Ouders waarschijnlijk profiteren van peuterspeelzalen meer dan hun kinderen doen . Ouders van zeer jonge kinderen voelen zich vaak geïsoleerd, zodat ze verwelkomen de kans om een ontmoeting met andere volwassenen , opvoeding verhalen en adviezen te vergelijken , en zien hoe andere ouders omgaan met hun kinderen .

Natuurlijk , kinderen hebben ook een peuterspeelzaal , en als ze ouder worden , genieten ze het zien van hun vrienden regelmatig en spelen op elkaars huizen Speel - en veel ervan - is belangrijk in het leven van een kind . Het is een van de

belangrijkste manieren waarop kinderen leren . Een omgeving die het spel bevordert , waardoor de belangen en de verbeelding van een kind om te groeien is ideaal - en moeilijk te vinden . Dit is de reden waarom peuterspeelzalen zo heilzaam kan zijn . En terwijl de ouders gebruiken meestal de tijd om te socialiseren met volwassenen , kunnen ze veel over de ontwikkeling van kinderen , en hun kind te leren , door het observeren van de groep in het spel . Bent u geïnteresseerd in het starten van een peuterspeelzaal bent , praat met andere ouders over de mogelijkheid . Hoewel peuterspeelzalen zijn het meest handig als families wonen dicht bij elkaar , groepen vormen vaak tussen mensen in verschillende wijken .

U kunt deelnemen aan of start een peuterspeelzaal met je baby , de wetenschap dat u de een zal zijn om het voordeel te krijgen . Je zult met je baby terwijl je communiceren op een regelmatige basis met andere volwassenen . U zult genieten van het praten , ideeën uit te wisselen , en medelijden , en je zult waarschijnlijk vinden veel comfort in verband met dezelfde vragen over baby's .

Als je mee of het starten van een peuterspeelzaal met uw peuter , van mening dat peuterspeelzalen werken vaak het beste met 3-5 kinderen van verschillende leeftijden. Als alle kinderen zijn twintig maanden , zal er een groot aantal problemen op te delen , maar als een deel van de kinderen zijn twee en sommige zijn drie , zal de groep borrels meer harmonieus .

Het jongste kind zal blij zijn alleen spelen naast de andere , en de oudste zal meer kans dan de twee -jarigen om speelgoed te delen .

Lees meer...

Wat speelgoed zal mijn peuter vinden?

Twaalf tot achttien maanden

Uw kind zal genieten van vrachtwagens of auto's die hij kan op zitten , push- and- pull speelgoed, pop rijtuigen , plastic grasmaaiers , kruiwagens , een twee-staps keuken kruk hij kan staan op hoge plaatsen te zien , beukende platen , speelgoed telefoons, muziekspelers dozen, rockende speelgoed , buiten en indoor klimmen apparatuur met korte ladders en glijbanen , en schoenen voor volwassenen kan hij rond te lopen in hij zal ook als eenvoudige speelgoed kan hij uit elkaar te halen en plastic flessen met toppen af te nemen en op te zetten. En hij zal graag plastic containers , maatbekers en kartonnen bekers .

Achttien tot vierentwintig maanden

Uw kind zal genieten rijgen grote houten kralen , los en vast schroeven kroonkurken , met behulp van een bokszak , duwen een stuk speelgoed winkelwagentje, met behulp van plastic instrumenten , het spelen met ballen van verschillende maten en vormen , het regelen van magneten op de koelkast , en spelen met opgezette dieren . Hij mag blij zijn voor lange periodes spelen met zand of water als hij schoppen, emmers , maatbekers , zeven, trechters en plastic flessen te gebruiken . Hoewel hij niet in staat zal zijn nog te trappen , kan hij genieten van een peuter fiets.

Twee tot drie jaar

Een kind deze leeftijd kan genieten van rubber , plastic of houten dieren , poppen en accessoires voor poppen , een toneelstuk fornuis, koelkast , en wastafel met borden, potten en pannen , dress- up kleding , een speelhuis , kit van een arts ; grote blokken , auto's en vrachtwagens , een toneelstuk brand huis en brandweerauto , en een speelgoed garage en benzinestation . De meeste twee - en drie -jarigen ( indien begeleid ) kunnen pennen , verf , kleurpotloden , krijt ( leuk om te gebruiken op de stoep ) , grote penselen om buiten te gebruiken met water , en , wanneer nauw toezicht , kind -size schaar . Uw kind zal waarschijnlijk plezier springen op een matras dat is plat op de grond , schopte een leeggelopen bal die niet van hem weg kan rollen , en rijden op een driewieler . Hij zal ook met behulp van puzzels , muziekinstrumenten bespelen , met behulp van de computer , en het luisteren naar cd's van folk , klassiek, of kinderen muziek . Wanneer u speelgoed voor een kind van elke leeftijd , voorkomen dat er te veel die creatief spel beperken . Zoveel speelgoed kan alleen samen worden gebracht en gebruikt op een manier , en als uw kind besteedt al zijn tijd met dergelijk speelgoed , zal hij weinig kans om zijn eigen creaties te maken . In plaats daarvan zoek naar speelgoed dat kan worden gebruikt in een verscheidenheid van manieren , en degenen die het mogelijk maken uw kind om zijn verbeelding te gebruiken . Bijvoorbeeld , in plaats van het kopen van kits van krimpbare kunststof met pre-getrokken beelden, koop de zelfde kunststof , zonder de tekeningen , op een ambachtelijke winkel . Dan kan uw kind zijn eigen ontwerpen te maken .

Als je speelgoed te kopen , kan het zijn dat uw kind wordt intens geïnteresseerd zijn in een nieuwe speeltje voor enkele weken en dan verliest interesse . Dit komt vaak voor, maar het storend als je tijd en energie winkelen voor de juiste speelgoed hebt besteed , men kan uw kind zei hij ook mag zijn Uw kind verliest interesse om verschillende redenen " zo graag wilde . " : Hij snel waren opgebruikt al het speelgoed play mogelijkheden , kan hij de knie hebben het speelgoed , uitzoeken hoe het werkt , of hij kan worden gefrustreerd omdat het niet goed gedaan of is moeilijk te gebruiken .

Om meer gebruik te krijgen van afgedankte maar bijna nieuw speelgoed van je kind , zet ze weg in een kast voor enkele maanden. Als je ze uit , ze lijken onbekend voor uw kind , en hij kan weer geïnteresseerd in hen. Hij kan zelfs denken aan nieuwe manieren om te spelen met hen, omdat zijn belangen en zijn spel altijd veranderen . En een kind met een oudere broer of zus zal een vroege kennismaking met speelgoed voor oudere kinderen te krijgen. Naarmate je kind groeit , zal hij u laten weten welke speeltjes hem en welke activiteiten hij wenst uit te oefenen interesseren .

Lees meer...
Abonneren op deze RSS feed

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen