Menu

SEO in 2014: Google's Nieuwe Algoritme updates

Deel dit artikel:

Vandaag staan we tegenover een groot dilemma voor SEO gebruiken door de drastische veranderingen in de algoritmen van de grootste zoekmachines Google en Bing. De recente veranderingen van Panda, Penguin en Hummingbird hebben in Google grote onduidelijkheden gecreëerd voor onze SEO gebruiken.

Het wordt tijd om onze SEO strategieën te analyseren voor de komende jaren, vooral 2014. Daarom ben ik vandaag een discussie gestart voor de web development en de website eigenaars gemeenschap in het algemeen. Ik focus me vooral op de basis van SEO of de grondfunderingen die al sinds de laatste 15 jaar of zelfs langer toepasbaar zijn en waarvan we nu de relevantie moeten herzien gezien de recentste vernieuwingen in de algoritmen.

Sleutelwoord onderzoek

Vanaf het begin, dachten we allemaal dat SEO campagnes met een grondig trefwoorden zoekwerk begon, en dit door gebruik te maken van de geauthentificeerde trefwoorden opzoekingsmiddelen. Dit concept van trefwoordenonderzoek was heel erg nuttig omdat de zoekrobots werkten op basis van de trefwoordenparameters en alle ingevoerde trefwoorden in het zoekveld werden beoordeeld.

Vandaag hebben we contextuele zoekfaciliteiten waarbij de zoekopdrachten kunnen gehoord worden (spraakmogelijkheden), of geschreven worden in contextuele teksten, die duidelijk de intenties van de gebruikers/bezoekers tonen. Dus, zoekmachines die de originele intenties van de gebruikers waarnemen en de zinnen of regels niet in individuele zoekwoorden fragmenteren en minder relevante resultaten weergeven.

Misschien is dit de reden waarom Google "not provided" heeft aangegeven in de trefwoordensectie van september 2013 en uiteindelijk heel deze sectie heeft afgeschaft in de laatste Universal Analytics versies. Hoewel, dit betekent niet dat het belang van het trefwoordenonderzoek er niet meer is, maar we moeten slimmer zijn in onze zoekopdrachten en gebruik maken van de laatste trefwoorden bundels die voorzichtig worden gesuggereerd in Google AdWords. Onze mentaliteit van focussen op algemene termen zoals "kopen" zullen niet meer werken, maar we moeten onmiddellijk richten op onze product- en servicenamen of hun functies in het dagelijkse leven van de gebruikers die de LSI trefwoorden gebruiken.

Lokale SEO

In het recente verleden hielden de SEO mensen de robots voor de gek door gewoonweg locatie gebaseerde trefwoorden in te voeren in de titel of Meta tags of meermaals in de inhoudstekst zelf. Daarvoor, kon een Australisch bedrijf belicht worden in de top van de SERP resultaten in New York door slechts New York als trefwoord te plaatsen in hun webpagina's en webinhoud. Nu, is Google veel slimmer en verifiëren ze het adres door Google plaatsen of pagina's.

Dus, we hebben tenminste de kans om schema tagging of Hcard te vermijden zoals de nota in onze SEO gebruiken om de eigenlijke plaatsen aan te duiden als we voor een lokale SEO campagne zouden gaan. Aan de andere zijde van de medaille, indien iemand het trefwoord wil weten voor een bepaalde locatie die niet de eigen locatie is, dan moet deze de naam van de locatie als trefwoord vermelden in haar zoekopdrachten, anders zal Google enkel SERP's tonen die relevant zijn voor jouw op locatie gebaseerde IP-adres of andere variabelen.

Content

Sinds het begin van SEO herhalen we steeds één zin "Content is King" en gelukkig, krijgt het meer stuwkracht bij verloop van tijd. De laatste Hummingbird veranderingen leggen de klemtoon op het belang van de kwaliteit van de inhoud en diens relevantie met auteursrechten is verder aan het uitbreiden.

Als u inhoud plaatst die niet relevant is tot de zoekopdracht, moet je ook niet verwachten dat jouw pagina in top 3 zoekresultaten van Google zal verschijnen. Hetzelfde geldt voor bezoekers, wanneer de lezer onvoldoende informatie ontvangt of niet tevreden is met de informatie, moet je daar ook geen engagement van de bezoekers verwachten.

Zo eisen van de lange, diepe, en de meest relevante content door Kolibrie veranderingen is de meest welkome stap genomen door Google en we deze uitspraak moeten eren met echte opzichten in onze SEO campagnes.

Relevante artikels

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen