Menu

Hoog ranken in Google: SEO voor beginners

We willen allemaal dat onze website hoger rankt in de zoekresultaten van Google en de beste manier om dit te bereiken is door middel van SEO (search engine optimization). Als het gaat om SEO bestaan er helaas een hoop misverstanden waardoor de meeste mensen nauwelijks weten waar te beginnen.

Om van start te gaan met SEO is het verstandig om in ieder geval de basisprincipes onder de knie te krijgen en die vervolgens toe te passen. We hebben een korte lijst met de basisprincipes van SEO samengesteld, die hopelijk zal helpen enig licht te werpen op het onderwerp.

De manier waarop Google Ranking werkt

Google maakt gebruik van een geavanceerd en gepatenteerd algoritme voor de rangschikking van websites en gebruikt meer dan 200 verschillende criteria voor de berekening, die elk op hun eigen manier meetellen en na verloop van tijd kunnen veranderen. Omdat het algoritme steeds verandert, werken de specifieke technieken van voorheen niet meer zo goed. Dit is belangrijk om te weten wanneer de positie van je site lijkt te veranderen zonder aanwijsbare reden. Om deze reden moet het optimaliseren van je site niet worden beschouwd als een eenmalige taak maar moet je altijd proberen om je teksten aan te passen.
De Google-algoritmes kunnen worden onderverdeeld in twee groepen van factoren:

Lees meer...

Wat is e-commerce en wat zijn de voordelen?

Wat is e-commerce

E-commerce betekenis

“E-commerce, ook wel electronic commerce of elektronische handel genoemd is de verzamelnaam van manieren waarop via digitale wegen (bijvoorbeeld het internet) handel kan gedreven worden.”
(UNIZO)

Definitie E-commerce

“E-commerce (elektronische handel) staat voor het kopen en verkopen van goederen en diensten via een elektronisch medium, in de ruime betekenis van het woord. Online verkoop van goederen en diensten via het world wide web is de bekendste vorm.”
(KMO-IT)

  • Enge betekenis: elektronisch bestellen en betalen van producten en/of diensten via het Internet.
  • Brede betekenis: het hele traject van zakendoen over het Internet
    (pre- tot en met after-sales, inrichten en bouwen van website, het bestellen van goederen, contacten onderhouden met leveranciers, overheid en klanten, opzetten van distributiesysteen, …)

Wat is e-commerce?

Elektronisch zakendoen, of e-commerce, is in tegenstelling tot wat velen denken echter meer dan alleen een distributiekanaal of het elektronisch afhandelen van commerciële transacties met derden. Het gaat zowel om interne bedrijfsprocessen als om bedrijfsprocessen die de interactie met derden ondersteunen. Hierbij is niet alleen de pure transactie (aan- en verkoop) van belang, maar ook de bedrijfsprocessen die hieraan voorafgaan (informatieverstrekking, communicatie, marktonderzoek) en die erop volgen (zoals betaling, levering, dienstverlening na verkoop).

Onder e-commerce in de enge zin wordt dus verstaan: het elektronisch bestellen en betalen van producten en/of diensten via het Internet. Het gaat dan enkel om het kopen en betalen door de klant.

Lees meer...

Hoe kies je de juiste sleutelwoorden?

Begin met het organiseren van een brainstormsessie! Tijdens een brainstormsessie kan je een in korte tijd de kennis die aanwezig is in een team snel en gestructureerd naar boven halen. Gebruik vooral jouw kennis van het product of de dienst om snel een lijst van de eerste zoekwoorden op te stellen.

Het doel is om sleutelwoorden te vinden waar jouw doelgroep naar op zoek is. Vooral de medewerkers die gesprekken voeren met klanten en e-mails beantwoorden hebben de neiging om het best te zijn gekalibreerd voor deze taak, omdat ze een beter begrip hebben van de woorden die klanten gebruiken bij het beschrijven van jouw product of dienst.

Lees meer...

Het profiel van de internetconsument

De internetconsument is:

  • “Pioniers”: “early adopters” die al eerste op internet zaten en vertrouwd zijn met het medium. Zij doen al bijvoorbeeld aan online bankieren.
  • Toekomstige kopers: zijn niet langer dan twee jaar online en kopen nog niet. Er is nog te weinig vertrouwen in het internet.
  • Entertainmentshoppers: Deze shoppers zijn vaak online in functie van “entertainment”, bijvoorbeeld het beluisteren van muziek op internet. Zij kopen echter weinig, laten zich niet makkelijk binden en laten zich leiden door impulsen. Veel entertainmentshoppers zijn van de “Generatie Next” en zijn nog niet zolang online maar spenderen wel vele uren op het internet, bijvoorbeeld www.youtube.be .
  • Gezelligheidskopers: kopen voor de gezelligheid en kopen wordt een sociaal event. De bezochte sites hebben discussiegroepen, fora of een actieve emailbenadering, vb. www.topwine.com .
  • “Efficiency”-kopers: de efficiënte koper wil tijd besparen en eist een snelle bezorging van zijn bestelling.
  • Prijskopers: halen hun hart op met het Internet. Door de grote transparantie kunnen ze gemakkelijk prijzen vergelijken en ze nemen er ook de tijd voor. Dit moeten ze in principe nu al niet meer zelf doen omdat makelaars dit al doen, bijvoorbeeld www.vergelijk.be
  • Detail-informatiekopers: verdiepen zich in de aan te kopen goederen of diensten en zetten die onderling gedegen op een rijtje. Ervaringen van anderen, objectieve vergelijkingen en indeling naar criteria op basis van eigen inzichten zijn nodig om koper te binden.
Lees meer...
Abonneren op deze RSS feed

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen