Menu

overige reclameformats in de sport

1.ze werken rond de gewone dingen in het leven : humor, erotiek, angst,..

-ze werken rond dagelijkse sportgerelateerde situaties = slice-of –life advertenties

2.soms werken ze rond het angst- of onveiligheidsgevoel van consumenten = impact is everything

-vb: verzekeraars

3.ze werken met geluiden, stemmen en muziek uit de sportwereld

Lees meer...

Associatie met sport

-associatie met sportkenmerken en belevenissen

-reclame van sportmerken, producten en van sport

-het belang van merkopbouw neemt in de sportwereld alsmaar toe

-de economische groei van een sportvereniging is van groot belang

-de herkenbaarheid van merken via reclamecampagnes

*Enkele sportkenmerken: spelers, stadion, logo, records, zweet, druk..

*Sportbelevenissen: succes, vluchten, vechten,..

Lees meer...

Celebrity endorsement in de sport

-een bekende draagt zijn naam en imago over aan het merk

-de endorser moet bekend zijn en een relevante betekenis hebben voor het merk

-de perceptie van de doelgroep van de waarden waar de topsporter voor staat

-het ambassadeurschap van een bekende sporter kan voor een merk het verschil maken

-het houdt ook risico’s in : de associatie kan ook zorgen voor merkbeschadiging : Tiger Woods

Lees meer...

Reclameformats in de sport

Reclameclutter doorbreken → sterke emoties 1.→ in de sport via vaste formats

-merken gebruiken bekende sporters als ambassadeur voor product of dienst

(celebrity endorsement)

2.Sportsfeer, competenties, belevenissen waarmee de merken zich associëren

3.Uiteenlopende reclameformats in de sport

Lees meer...

Sportreclame

-reclame is HET instrument van de marketingcommunicatie om een sterk merk op te bouwen en te onderhouden

Reclame= betaalde informatie in massamedia over merken om de cognitieve en affectieve houding van de consument gunstig te beïnvloeden tov het merk

-1richtingscommunicatie naar vele ontvangers

-segmentatie van doelgroepen

Directe media= is gericht op de toename van de omzet per klant

-adverteerder betaalt voor de boodschap en controleert hoe er wordt gecomuniceerd

-adverteerder heeft controle over media-plaatsing en selectie

-de consument wordt dagelijks massaal bestookt door reclameboodschappen

immuniteit opgebouwd → het effect van een reclamecampagne afnemen

→kunnen maar een bepaalde hoeveelheid informatie onthouden → merkbelofte:

1 kernzin/ begrip dat het merk omvat→ USP : unique selling proposition

Merkbelofte 4 criteria:

1. Corresponderen met de echte merkkwaliteiten
2. Corresponderen met de merkperceptie van de consument
3. Zich onderscheiden tov concurrentie
4. In overeenstemming zijn met actuele trends

Reclamebureau’s ontwikkelen de boodschap van het merk

-creatieve afdeling : ontwikkeling reclamecampagne

-copywriter en art director bedenken reclameconcepten

-consumenten: associëren merken met gevoelens:

-Het merk imago is belangrijk

Lees meer...
Abonneren op deze RSS feed

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen