Clausse
- Gepubliceerd in Marketing
- Reageer als eerste!
zuivere communicatiefuncties,
zuivere communicatiefuncties,
Informatie en ontspanning & duidings- en commentariërende functie
P.A.U.P.C.-formule: - Periodiciteit
- Actualiteit: recentheid maar ook feiten die vroeger plaatsvonden en nooit bekend raakten
- Universaliteit: zoveel mogelijk aspecten vh dagelijkse leven bestrijken
- Publiciteit: streven naar een zo ruim mogelijke verspreiding
- Continuïteit: zowel lay-out als levensbeschouwelijke oriëntering moet continu zijn
Brits dagblad op tabloidformaat Sinds 2010 in het bezit van Lebedev, opgericht in 1986.
Politiek liberaal en progressief georiënteerd, half miljoen lezers.
1981, gekocht door Rupert Murdoch: 'just another newspaper'.
Toen had de krant al gekapt met twee heilige tradities: het niet-publiceren van foto's en op de eerste pagina kleine advertenties.
2004: schakelde over op het tabloid formaat, na 200jaar ‘broadsheet’-formaat.
Frankrijks meeste gereputeerde krant, gesticht in 1944 om de vooroorlogse Le Temps op te volgen. Deze krant is uitgegroeid tot een soort instituut.
Elke dag een weekblad, nogal links, liberaal, deftig en conformistisch, chauvinistisch. Niet passend bij de moderne mentaliteit. Daling van de oplage van 445.000 ex. in 1979 naar 385.000 exemplaren vijf jaar later.
Eén van de belangrijkste kranten vh land met in 2011 een oplage rond de 324.000.