Menu

Wat is performancemanagement?

Performancemanagement
gericht op beheersing van uitvoering van de strategie
 helpt strategie te vertalen in concrete plannen, uitvoering van de plannen te monitoreren en relevante bijsturing voor te stellen
 helpt mensen te verbinden met metingen
 helpt strategie te vertalen tot op bedrijfsvloer
 =Business performance management = Enterprise performance management = Corporate Performance management
topverantwoordelijken vaak slecht geïnformeerd
->gebrek aan inzicht
->onmogelijke toekomst willen voorspellen
->gebrek aan samenwerking
->spelletjes
->gebrek aan eenduidige definities

Lees meer...

Uitzonderlijk belang van resultaten

 managers willen resultaten, zeer resultaatgericht
 leven in meritocratie: samenleving waar beloningen, status en aanzien afhankelijk zijn van prestaties
stakeholderbenadering
->financiële resultaten staan centraal
-> rapportering over resultaten zeer belangrijk
->aandeelhouders willen weten hoe het met onderneming gaat
-> personeel heeft vragen over stabiliteit
->omgeving van bedrijf wil weten wat impact is van nieuwe uitbreidinsplannen

 management moet presterende organisatie opbouwen: organisatie die niet toevallig mar bijna permanent successen boekt
performancemanagement:
-> doelstellingen moeten zo nauwkeurig mogelijk worden vastgelegd
-> belangrijkste variabelen nauwkeurig meten en die metingen zichtbaar maken
-> veel aandacht aan KPI: key performance indicatoren:belangrijkste prestatie indicatoren
-> belonen vind plaats in functie van de resultaten
->behalen van resultaat is uiterst belangrijk
->visie, missie, strategische doelstellingen, beloningssystemen moeten onderlin afgestemd zijn

Lees meer...

Kenmerken

 competitie en alliantie
 proces + teamgeoriënteerd
 kernbekwaamheden
 eliminatie van wat geen toegevoegde waarde bied
 microprofitcenters

 halen concurrentieel voordeel uit sociale architectuur: unieke wisselwerking tussen eigen unieke sterktes, eigen kernbekwaamheden, verwachtingen vanuit de omgeving

Lees meer...

Kenmerken

 Kwaliteitsdenken
 Veel nadruk op klantengerichte kwaliteit
 gericht op het uitbreiden van marktaandeel
 concurrentiestrategieën
 nadruk op diversificatie

Kenmerken van de businessunit-organisatie
 Meer marktgericht dan functionele organisatie
 topmanagers krijgen veel autonomie
 elke divisie ontwikkelt eigen strategie
 free cashflow(winst) wordt door het concern geïnvesteerd
 elke divisie wordt zo eenvoudig mogelijk gehouden

Lees meer...
Abonneren op deze RSS feed

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen