Gepubliceerd in Marketing zaterdag, 01 februari 2014 12:34 Voordelen voor bedrijf Winst halen door online verkoop Klantenrelaties opbouwen Efficiëntie offertes, informatieaanvragen dienen niet langer via de post te gaan, maar kunnen meteen online worden bezorgd Kostenreductie omdat handel tussen producent en consument rechtstreeks kan plaatsvinden Voordelen voor consument Klantvriendelijkheid gemak van het verrichten van een aankoop op het internet Tijdbesparend en kost minder Prijs verhoogde prijsconcurrentie en overvloed aan beschikbare informatie leiden in veel gevallen tot een lagere prijs in vgl met aanbiedingen in traditionele winkels Productkeuze uitgebreide keuze Mobiliteit mogelijkheid om aankopen van thuis te doen Lees meer...
Gepubliceerd in Marketing zaterdag, 01 februari 2014 12:33 Interactie tussen consumenten Virtuele gemeenschap chatroom = mensen worden met elkaar verbonden en kunnen communiceren Discussiegroepen meningen en ervaringen uitwisselen Spelletjes tegen elkaar spelen op het internet Kennisgemeenschappen kennis delen en beoordelingen maken over producten Lees meer...
Gepubliceerd in Marketing zaterdag, 01 februari 2014 12:31 Convenience goederen vind je terug op een functionele website zonder tierlantijntjes Vlug inladen en betalen is de boodschap Ervaringsgoederen informatie moet waarde hebben (amusementswaarde of bedrijfswarde) Shoppinggoederen duurzame producten warbij de consumenten veel informatie nodig hebben Specialty goederen goederen met unieke producteigenschappen Consument weet al welk merk hij wil maar wil controleren of hij het bij u kan kopen Lees meer...
Gepubliceerd in Marketing zaterdag, 01 februari 2014 12:31 Openingstijden 24u per dag online, men kan altijd inkopen doen op elk moment van de dag Snel Klant is keizer bevolking bepaalt wat een bedrijf verkoopt en hoe een bedrijf de klant tegemoet komt Anticiperen hierdoor creëert men concurrentievoordeel Klantgegevens handig om te weten wat klant wil zodat men snel kan anticiperen Merkbekendheid belangrijk omdat vertrouwen op internet een grote rol speelt Beïnvloeding belangrijk: klant kan alleen beïnvloed worden als hij er voor open staat (bepaalt zelf wanneer en hoe lang) Transparantie prijzen zijn gemakkelijk vergelijkbaar = vaak een bedreiging geen stimulans om te investeren Lees meer...
Gepubliceerd in Marketing zaterdag, 01 februari 2014 12:30 Informatie- / onderzoeksdienst Actualiteit volgen Volgen ontwikkelingen vakgebied Concurrentie bespioneren Klantenopinies vinden Contact- / communicatiedienst Communicatie met klanten, leveranciers, partners,… Online enquêtes Transactie- / advertentie- / handelsdiensten Online overeenkomsten sluiten Bestellen diensten of producten E-commerce Lees meer...
Gepubliceerd in Marketing zaterdag, 01 februari 2014 12:29 EDI (electronic data interchange) en PDI (product data interchange) Jaren ’70 aanbieden van salarisinformatie aan de bank + bestellen en factureren van leveranciers Oude systeem = B2B nieuwe systeem = B2B + B2C Pas door grote publiek ontdekt in jaren ‘90 1994: besef economisch potentieel van internet 1996: beursnoteringen voor dotcoms + start e-commerce 2000: mislukking door dotcombubbel die ontploft 2003: heropleving 2004: Web 2.0 = online advertising Lees meer...
Abonneren op deze RSS feed
Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website. Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website. Scan aanvragen