Gepubliceerd in Marketing zaterdag, 01 februari 2014 12:19 Personalise om een relatie aan te gaan moet je personaliseren Picture je moet een schets maken van de boodschap waardoor je de ontvanger de mogelijkheid geeft om te scannen Promise kernboodschap verder uitwerken en op een efficiënte manier tot de ontvanger brengen Proof bewijs Push oproep tot actie PS post scriptum = iets wat je er op het allerlaatste nog aan toevoegt Lees meer...
Gepubliceerd in Marketing zaterdag, 01 februari 2014 12:18 Feature = vertelt wat het product is Benefit = belooft wat het product voor de consument betekent Persuasief informeren = op een overtuigende manier schrijven zodat de consument op zoek gaat naar positieve antwoorden (ja ja ja) Wie schrijft mij? als je afzender al kent ga je er positiever tov staan Waarom ik? segmenteren adhv naam en adres waardoor we onze database gaan verrijken en een doelgroep gaan selecteren Zal ik dit wel lezen? Waarom zou ik het doen? Heb ik dit wel nodig? Wat kost het? Wat moet ik nu doen? … Lees meer...
Gepubliceerd in Marketing zaterdag, 01 februari 2014 12:16 Het juiste product Je kan iets niet verkopen als mensen daar niet in geïnteresseerd zijn
De juiste doelgroep Goed nadenken, onderzoek doen,… 20/80 regel 20% van klantenbestand zorgt voor 80% van de omzet
Het juiste medium Direct response advertising Direct mail (brieven, mailings, nieuwsbrieven, sponsored magazines) Direct non-mail (ongeadresseerd) Telemarketing Interactieve media (@, sms, m-commerce) Trade shows / seminaries beurzen. Heel wat beurzen worden georganiseerd voor mensen die willen afwegen Persoonlijke verkoop
De juiste propositie Wat ga ik voorstellen? Formulering van het aanbod Prijs Korting Gimmick = soort van hebbeding wat mee wordt verzonden om aandacht te trekken Testimonial = getuigenissen Garantie Wedstrijd Recht om terug te zenden Selectie van unique buying reasons = waarom kopen we iets? Geld verdienen, kosten besparen Tijd en moeite besparen Meer comfort / gemak Gezonder worden, er beter uitzien Pijn bestrijden Geprezen worden Meer plezier hebben
De juiste vorm Alles wat te maken heeft met lay-out Stop ik er iets dik in? Kleef er een sticker op Gebruik ongewoon formaat Gebruik gekleurde enveloppe Bied iets gratis aan
De juiste testen Uitvoering product / verpakking Prijs / aanbod Korting / premie Garantie Gimmick Testtimonial Format UBR Tone of voice
De juiste analyse We hebben een actie gedaan en mensen reageren erop. Om die actie beter te doen slagen gaan we een analyse doen
Het juiste fulfilment Als je een bestelling plaatst, is er nog steeds iemand die uw bestelling neemt uit het magazijn met het juiste kaartje eraan enzovoort. Defactureren terugsturen naar het bedrijf, geld teruggeven Zo geautomatiseerd mogelijk en geen fouten Problemen negatieve invloed op direct marketing Nauwkeurige responsverwerking Correcte aanmaak facturen Optimale retour-verwerking Goede en snelle betalingsverwerking Follow-up activiteiten After sales service
Lees meer...
Gepubliceerd in Marketing zaterdag, 01 februari 2014 12:16 Segmentatie moet praktisch bruikbaar zijn vooraf doelstelling bepalen Logische verklaringen vanuit marktkennis kunnen hel bruikbaar zijn Segmentatie moet duidelijke logica vertonen Maak zijd om segmentatietechniek en –filosofie te implementeren Lees meer...
Gepubliceerd in Marketing zaterdag, 01 februari 2014 12:15 Massamarketing Doelgroepgericht marketingbeleid Specialisatiebenadering Individualisatie en relatiemarketing We proberen meer en meer naar een individuele benadering te gaan Lees meer...
Gepubliceerd in Marketing zaterdag, 01 februari 2014 12:15 Responsanalyses Proberen een profiel op te stellen van de mensen Geomarketing of soort zoekt soort (= meest toegepast door grote hoeveelheid aan gegevens) Aantal dingen uit adres afleiden Soort zoekt soort: je woont in een wijk met een bepaald profiel en je gaat je afvragen wie er nog in die wijk woont meestal zijn ze qua profiel bijna hetzelfde RFM-methode = regency frequency monetary value wanneer we geïnteresseerd zijn wanneer iemand iets voor het laatst gekocht heeft Frequency = hoe dikwijls heeft iemand gekocht? Monetary value = wat is de totale waarde van hetgeen de persoon gekocht heeft? Grote monetary value = een klant die veel koopt en die je niet wilt verliezen gepersonaliseerd aanbod doen Regency = van iedereen die bv een klantenkaart heeft, hoeveel procent is daarvan langsgekomen? What-if functies = vanuit een verleden op zoek gaan naar wat iemand in de toekomst zal doen Scoring en segmentatie Segmentatie voor consumer-acties en B2B Socio-demografische criteria Kenmerken van bewezen koopgedrag Kenmerken van interesses Lees meer...
Abonneren op deze RSS feed
Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website. Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website. Scan aanvragen