Menu

tijdelijk extra verkoop

Je sleutelt aan 2 marketingmixfactoren

  1. product of prijs
  2. resultaat van de ingreep wordt gecommuniceerd

promotie is geen marketingmix

het is een speciale marketingtactiek:

-meer product zelfde prijs ( mm-factor : product)

-tijdelijke andere prijs (mm-factor : prijs)

-aanbod wordt gecommuniceerd (mm-factor: communicatie)

Doelen van

Onderneming = winst

Marketing = afzet

Communicatie = bekendheid en beeld totaal

Reclame = bekendheid en beeld deel

Lees meer...

Promoties

Promotie moet voorzichtig toegepast worden zodat de promotie niet zou leiden tot een degradatie van het product

Promotie= marketingtechniek waarbij men door tijdelijke verbetering van de prijs tracht tijdelijk extra verkoop te realiseren

Commotie=deze promotie is niet gericht op tijdelijk extra verkoop maar op extra communicatiekracht, er is geen verplichting tot aankoop

Lees meer...

Stappen in DM communicatietraject

Direct mailing bestaat uit verschillende fases:

  1. Bepaal doelstellingen
  2. Aankondiging hoofdmailing
  3. Verkondigen belangrijkste boodschap
  4. Herhaling hoofdboodschap
  5. Zijn doelstellingen gehaald

= AANDACHT – RESPONS – VERWERKING

Slides e-commerce

-link het gebruik van internet aan de traditionele direct marketing

-wat kunnen we nog verwachten

-hoe gaan we het internet voor DM gebruiken

Vb: smartphones

-welke andere mogelijkheden zijn er voor het gebruik van e commerce

Lees meer...

Features en benefits

Wat is het verschil?

Features : sterke punten van het product, vertelt wat het product is , maar overtuigd niet tot kopen

Benefits: producteigenschappen, wat zal het product voor de consument gaan betekenen

what’s in it for me?

Lees meer...
Abonneren op deze RSS feed

Advies nodig?

Vraag dan nu een gratis en vrijblijvende scan aan voor uw website.
Wij voeren een uitgebreide scan en stellen een SEO-rapport op met aanbevelingen
voor het verbeteren van de vindbaarheid en de conversie van uw website.

Scan aanvragen